چگونه موفق شویم؟ معرفی اصول و روش

چگونه موفق شویم؟ این سوال ذهن افراد بسیاری را درگیر خود کرده است. برای این که بتوانید در زندگی به تمام اهداف رسیده و فرد موفقی باشید میبایست اصول و قواعد رسیدن به موفقیت را بلد باشید. از این رو تیم مشاورکالا قصد دارد در این مقاله روش های رسیدن به موفقیت را در قالب مطالب و ویدیوهای آموزشی به شما عزیزان معرفی کند.

چگونه موفق شویم؟ راه های رسیدن به موفقیت

بسیاری از افراد ، وقتی به موفقیت فکر میکنند ، ثروت را تصور می کنند. دیگران قدرت را تصور میکنند و برخی فقط می خواهند تأثیر مثبتی بر جهان بگذارند. در واقع موفقیت مفهومی است که برای افراد مختلف معنای مختلفی دارد. به صورت خلاصه موفقیت یعنی در یک مسیر تلاش کردن و رسیدن به خواسته ها.

 

اصول رسیدن به موفقیت

اگر قصد یادگیری اصول و روش های رسیدن به موفقیت و پیدا کردن جواب سوال چگونه موفق شویم؟ را دارید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

راه های رسیدن به موفقیت شامل (6) مرحله میباشند.

1_داشتن شجاعت کافی برای رسیدن به هدف

2_سخت کوشی و هوشمندانه کار کردن

3_جلوگیری از بروز احساسات ناامید کننده

4_ایمان کامل به توانایی های خود برای رسیدن به موفقیت

5_داشتن نگرش ذهنی مثبت 

6_نوآوری و اجرایی کردن ایده های جدید در مسیر موفقیت

7_پرورش و بالا بردن روابط مثبت با مردم

 

در ادامه مقاله چگونه موفق شویم؟ قصد داریم اصول و روش های رسیدن به موفقیت را به صورت کامل و جامع برای شما نقد و بررسی کنیم.


1_داشتن شجاعت کافی برای رسیدن به هدف

برای رسیدن به اهداف باید شجاع باشید. و برای شجاع بودن باید بر ذهنیت خود مسلط باشید. آیا تاکنون این جمله را شنیده اید که می گوید برخی افراد بیشتر از شکست از موفقیت می ترسند؟ این به این دلیل است که موفقیت بسیار پیچیده تر از شکست است.

داشتن شجاعت برای رسیدن به موفقیت

برای بالا بردن شجاعت میبایست نکاتی را که در پایین این بخش به شما معرفی میکنیم را رعایت کنید. تا بتوانید با شجاعت کامل به موفقیت دست پیدا کنید.

اعتماد به محیط بیرون

شجاع بودن شامل چندین سطح اعتماد است. شما باید به خود اعتماد کنید ، به جهان اعتماد کنید ، اعتماد کنید که همه چیز همانطور که قرار است پیش برود. برای موفق بودن باید به تعهداتتان پایبند باشید. اگر قصد انجام کاری را دارید ، حتما آن کار را انجام دهید. با این روش ها میتوانید قدرت شجاعتتان را برای رسیدن به هدفتان تقویت کنید.

اعتماد به نفس

برای تقویت قدرت شجاعت اعتماد به نفس یکی از فاکتور های اصلی میباشد. اعتماد به نفس چیزی است که در درون شماست و به شما دربرابر سختی ها کمک میکند. برای افزایش اعتماد به نفس ، شروع به تغییر نحوه فکر کردن در مورد خود کنید. وقتی اعتماد به نفس پایینی داشته باشید زمانی که احساس شکست کنید ، مغز شما نیز از افکار ناامید کننده حمایت میکند. و موجب شکستتان میشود.

در ویدیو زیر یک کلیپ فوق انگیزشی درباره شجاعت از توماس دکستر جیکس را مشاهده میکنید:

شجاعت نترسیدن نیست مقاومت در برابر ترس ها در مسیر موفقیت است

مارک تواین



2_سخت کوشی و هوشمندانه کار کردن (چگونه موفق شویم؟)

سخت کوشی به معنای سخت کار کردن نیست. سخت کوشی یعنی تلاش و کار مفید برای رسیدن به موفقیت. تمام افراد موفق و معروف با سخت کوشی و همت به اینجا رسیده اند. سخت کوشی یکی از فاکتور های اصلی موفق شدن میباشد و میتواند به شما در تحقق رویاهایتان بسیار کمک کند. اما شما باید در کنار سخت کوشی هوشمندانه نیز کار کنید تا بتوانید با ترکیب این چاشنی های موفقیت سریع تر به هدفتان برسید.

چگونه موفق شویم؟ با سخت کوشی و همت

شما حتما صد بار این جمله را شنیده اید: که “برای موفقیت باید هوشمندانه کار کنید نه سخت”. باهوش بودن انتخاب درستی است. و افراد باهوش سریع از نردبان بالا می روند. اما آنها همچنین اهمیت کار سخت را بسیار مهم می دانند. قهرمانان و هر فرد موفقی که می شناسید قبل از اینکه به موفقیت برسند ، سخت کار کردند و انتخاب های مهم و حساب شده ای انجام دادند. 

در ویدیو انگیزشی زیر تاثیر سخت کوشی بر رسیدن به موفقیت را مشاهده میکنید:

سخت کار کنید ، و پاداش خوبی خواهید گرفت. هوشمندانه کار کنید ، و پاداش های بزرگی خواهید گرفت. سخت کار کنید و هوشمندانه کار کنید و پاداش های فوق العاده ای خواهید گرفت.

 “ماتشونا دهلیویو



3_جلوگیری از بروز احساسات ناامید کننده (اصول موفقیت)

احساسات نا امید کننده میتوانند سرعت شمارا در رسیدن به موفقیت کم کرده و در بیشتر مواقع باعث شکست شما نیز میشوند. از این رو باید تا میتوانید از این احساسات و افرادی که دارای نگرش منفی هستند دوری کنید (حتی افراد خوانواده). شما میتوانید با کنترل احساسات ناامید کننده سرعت خود را در مسیر رسیدن به رویا هایتان افزایش دهید.

غلبه بر احساسات نا امید کننده

برای کنترل احساسات منفی چند روش وجود دارد که در ادامه این بخش به شما معرفی میکنیم:

اجتناب و دوری از عوامل محرک

تا میتوانید از عوامل ناامیدی دوری کنید برای مثال اگر میدانید از سخنان دوستتان و یا همکارتان احساس ناامیدی میکنید تا میتوانید از تماس با این افراد دوری کنید. و بجای تمرکز روی ناامیدی تمام فکرتان را بر روی تحقق رویاهایتان بگزارید. تا بتوانید هرچه سریع تر به آنچکه میخواهید برسید.

وقت گزاشتن برای خودتان

ناامیدی باعث ایجاد تنش و اضطراب می شود ، که می تواند اثرات مخربی بر روحیه ، و بدن ما داشته باشد. با بهبود مراقبت از خود به ویژه مراقبت از بدن  می توانید آرام باشید و احساساتی را که در اثر ناامیدی برانگیخته شده اند ترمیم کنید. حمام کردن ، قدم زدن ، پختن غذا یا خواندن کتاب میتوانند در دور کردن افکار منفی و بازگشت انگیزه به شما بسیار کمک کنند.این قسمت میتواند راهنمای مناسبی برای سوال چگونه موفق شویم باشد.

در ویدیو زیر توضیحات استاد آزمندیان در رابطه با ناامیدی را مشاهده میکنید:

همانطور که ناامیدی فقط از انسانهای دیگر می تواند به فرد برسد ، امید نیز توسط انسانهای دیگر می تواند به او داده شود

الی ویزل



4_ایمان کامل به توانایی های خود برای رسیدن به موفقیت

اگر به توانایی های خودتان در انجام کارا ایمان نداشته باشید ، اولین باری که با مانعی روبرو می شوید مانند شاخه ای خشک می شکنید. این را بدانید در مسیر موفقیت ، موانع بی شماری در مورد صلاحیت شما برای رسیدن به موفقیت وجود خواهد داشت. تنها راه عبور از آنها اعتماد به نفس و ایمان کافی به خودتان و توانایی هایتان است.

ایمان به توانایی فردی در مسیر موفقیت

بسیاری از افراد می گویند که افراد موفق با پول یا شانس موفق شده اند. اما سخت در اشتباهند زیرا تمام افراد موفق مانند: کریستین رونالدو ،مانی خوشبین و… در دوران کودکی در خوانواده های فقیر و شرایط سخت بزرگ شده اند از این رو باید این را بدانید پیش از هرچیز مهمترین عامل در دستیابی به موفقیت ، خودباوری است. بدون خود باوری ، هیچ چیز نمی توانند در تحقق رویا هایتان به شما کمک کنند.

در ویدیو زیر تاثیر ایمان به توانایی هایمان را از زبان نوید محمد زاده مشاهده میکنید:

“بزرگترین تفاوتی که بین افراد موفق و افراد ناموفق میباشد ، هوش یا فرصت و منابع نیست. این ایمان به خودشان است که آنها می توانند اهداف خود را محقق کنند. “

جیمز پاک کردن



5_داشتن نگرش ذهنی مثبت (چگونه موفق شویم؟)

نگرش ذهنی مثبت بسیاری از جنبه های زندگی را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار می دهد. داشتن قدرت مثبت اندیشی بر شغل و موفقیت ، سلامتی و وضعیت روحی و سایر موارد در هر زمینه از زندگی شما تأثیر بسزایی می گذارد. و یکی از فاکتور های اصلی رسیدن به موفقیت در هرکاری میباشد. همچنین این نوع طرز فکر باعث کاهش استرس و اضطراب می شود و تاثیرات زیادی انجام کارهای روزمره ما دارد.

داشتن نگرش ذهنی مثبت (چگونه موفق شویم؟)

مهم نیست که در حال حاضر شرایط شما چگونه است. فقط مثبت فکر کنید ، فقط انتظار نتایج و شرایط مطلوب را داشته باشید و شرایط نیز به همین ترتیب تغییر خواهد کرد. اگر استقامت داشته باشید ، نحوه تفکر ذهن خود را تغییر می دهید. ممکن است مدتی طول بکشد تا تغییرات ایجاد شود ، اما در نهایت یکی از عادات زندگی شما میشود و این برای شما حکم یک هدیه بسیار ارزشمند را دارد. همچنین داشتن نگرش مثبت یکی از مهمترین راه های برای اینکه چگونه موفق شویم میباشد.

در ویدیو زیر تاثیر نگرش مثبت بر زندگی و موفقیت را مشاهده میکنید:

اجازه ندهید افکار منفی در ذهن شما وارد شوند زیرا آنها علف های هرزی هستند که اعتماد به نفس را خفه  می کنند.

بروس لی



6_نوآوری و اجرایی کردن ایده های جدید در مسیر موفقیت

شما در هر مسیری که فعالیت میکنید برای ارتقای سطح خود و بالا بردن دانشتان نیازمند اجرایی کردن ایده های جدید و بروزرسانی فعالیتتان دارید. ایده های جدید را میتوانید با برنامه ریزی صحیح و مشورت با دوستان و همکاران پیدا کنید. و در مراحل حساب شده این ایده هارا اجرایی کنید. نو آوری یکی از عاملان اصلی موفقیت در هر کار و یا شغلی میشود.

نوآوری و اجرایی کردن ایده های جدید در مسیر موفقیت

این یک حقیقت تلخ است که کسانی که جسورترین ایده ها را دارند اغلب نادیده گرفته می شوند. اما باید این را بدانید (همه افراد موفق کارهایی متفاوت انجام داده اند). برای رسیدن به موفقیت باید متفاوت فکر کنید. ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر ایده جدیدی دارید ، آن را کنار نزارید زیرا ایده های جدید متفاوت هستند. در عوض ،ایده تان را اجرایی کنید. ایده جدید شما هرچند عجیب و غریب هم باشد شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

اگر کسی هستید که ایده های جدید را دوست ندارید ، آن را محکوم می کنید و رد می کنید ، شایستگی    رهبری را ندارید.

مارتینگ لوتر کینگ



7_پرورش و بالا بردن روابط مثبت با مردم

داشتن روابط مثبت با مردم یکی از فاکتور های اصلی رسیدن به موفقیت میباشد.داشتن روابط مثبت با افراد استرس کمتری ایجاد می کند ، باعث افزایش بهره وری می شود ، سرعت و کارایی را بهبود می بخشد و تقریباً از هر طریق به ما کمک می کند. از این رو اگر قصد رسیدن به موفقیت را دارید میبایست از همین الان شروع به پرورش روابط مثبت با تمام افرادی که در زندگی روزمره با آنها سروکار دارید کنید.

پرورش و بالا بردن روابط مثبت با مردم

همچنین داشتن روابط مثبت با مردم میتواند حال شمارا خوب کرده و انرژی های منفی را از شما دور نگه دارد. مردم و آشنایان با دیدن بروز روابط و اتفاقات مثبت میان شما و آنها نظرشان نسبت به شما تغیر کرده و از شما در ذهن خود به عنوان یک آدم موفق و یک فرد قابل اعتماد یاد میکنند. این امر باعث میشود تا شما در هر موقعیتی فردی را داشته باشید تا بتواند در سختی ها و مشکلات شمارا یاری کند. پس این قسمت میبایت حتما در مسیر رسیدن به موفقیت اجرایی کنید.

“ملاقات دو شخصیت مانند تماس دو ماده شیمیایی است: در صورت واکنش ، هر دو تغییر شکل می دهند.”

کارل یونگ



8_مدیریت کیف پول و مخارج

مدیریت کیف پول و هزینه های روزمره یکی دیگر از فاکتورهای اصلی رسیدن به مئفقیت میباشد. برای اینکه بتوانید هزینه ها و مخارج روزمره تان را مدیریت کنید میبایست یک برنامه منظم و با توجه به درآمدتان تهیه کنید. این برنامه میتواند مخارج شمارا کنترل کرده و این امر باعث جلوگیری از ولخرجی و مخارج اضافه میشود.

مدیریت کیف پول و مخارج یکی از ترفند هایی میباشد که تمام افراد موفق و ثذوتمند از دوران قدیم تا بحال از این ترفند استفاده میکنند.



جمع بندی

در مقاله چگونه موفق شویم نکات ارزشمند و اصول رسیدن به موفقیت را در قالب مطالب آموزشی ، ویدیو های انگیزشی از افراد مشهور مانند استاد علیرضا آزمندیان ، توماس دکستر جیکس و سخنان بزرگان در زمینه رسیدن به موفقیت را برای شما عزیزان نقد و بررسی کردیم. نظرات و یا پیشنهادات شما میتواند به خدمات رسانی بهتر به کاربران کمک زیادی.

آپدیت جدید این مقاله در تاریخ 1399/12/25 منتشر میشود.000


به شما پیشنهاد میکنیم مقاله فواید کوهنوردی (معرفی تاثیرات مفید برای جسم و روح) را مشاهده کنید.

مشاور کالا امیدوار است راهنمای خوبی در زمینه چگونه موفق شویم؟ برای شما باشد،از شما بابت نگاه گرمتان تشکر میکنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *